loading...
ورودافرادبي جنبه ممنوع
sajjad بازدید : 565 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

غذا تنها به مفهوم خوردن و رفع نیازهای پروتئینی و ویتامینی بدن نیست. به عقیده ی ژاپنی ها خلاقیت در تزئین و چیدمان هر وعده غذایی هنری است که نباید نادیده گرفته شود. خصوصا برای بچه ها که موجب می شود ذائقه ی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

Food Persian Star.org 031 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 04 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 05 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 06 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 07 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 08 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 10 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 11 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 12 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 13 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 14 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 15 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 16 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-

Food Persian Star.org 18 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 19 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 20 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 21 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف
-

Food Persian Star.org 22 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

-
Food Persian Star.org 23 عکس های دیدنی از تزئین غذاهای مختلف

 

sajjad بازدید : 111 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

کودکان بسیاری در نقاط مختلف دنیا هستند که از شرایط خاص رنج می برند این در حالی است که شاید آن ها سن کمی نیز نداشته باشند اما باز هم از شرایط خود آنچنان که باید راضی نیستند و همیشه باید تحت درمان های مختلف قرار داشته باشند

پسری بدون چشم

“مارا وانی جانگ” کودکی است که از بدو تولد بدون چشم بود. البته از زمانی که هشت ماهه بود نور چراغ قوه را به سمت چپ صورت خود جایی که می بایست چشم چپ وی قرار بگیرد می گرفت. پدر و مادر این کودک که هر دو ۲۶ ساله هستند فرزند خود را از یک روستای کوچک به یک بیمارستان در ارومچی در استان شین جیانگ چین منتقل کرده اند تا با اندک امیدی که پزشکان این بیمارستان به آنها داده اند فرزند خود را تحت درمان قرار دهند.پزشکان اظهار داشتند که زمانی که وی ۱۶ ساله شد می توانند عمل نصب چشم مصنوعی را برای وی انجام دهند.

231832 75111 آشنایی با بیماری عجیب و نادر دنیا+عکس

 

پسر نارنجی

بدن لئون، پسر چهار سالگی انگلیسی قادر به هضم کاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ وجود دارد، نیست و باعث می‌شود که رنگ بدن او به نارنجی تغییر پیدا کند. او به بیماری بسیار نادری به نام (hyper-beta carotenemia) مبتلاست که او را از خوردن هویج و هر میوه نارنجی رنگی محروم می‌کند. مادر لئون می‌گوید که برای نخستین بار و زمانی که پسرش تنها شش ماه داشت متوجه شرایط خاص کودک خود شده است.

231833 7971 آشنایی با بیماری عجیب و نادر دنیا+عکس

 

کودکی که از گرما میمیرد

“فرد جیمز” کودک ۳ ساله ای است که به خاطر ابتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر، بدن او قادر به تبادل حرارت با محیط نیست و در واقع هیچگاه عرق نمی کند.  پدر و مادر این کودک مجبورند همیشه او را با استفاده از دستگاه ها خنک کننده، اسپری آب و تکه های یخ خنگ نگاه دارند، در غیر اینصورت احتمال مرگ کودک بر اثر بالارفتن زیاد دمای بدنش وجود دارد.

231829 5311 آشنایی با بیماری عجیب و نادر دنیا+عکس

 

دختری که سنگ و خون میگرید

“صبوره” دختر بیست ساله یمنی  هنگام گریه کردن از چشمانش سنگ خارج شده و همراه با آن خون جاری می شود. همچنین به جای آب شور ، خون تعریق می کند. “صبوره فقیه” در مورد وضعیت خود می گوید: از شش ماه قبل و دقیقا بعد از ازدواجم و با بیهوشی روزانه به مدت ۴ ساعت این قضیه شروع شد.

231830 3751 آشنایی با بیماری عجیب و نادر دنیا+عکس

 

بعد از مدتی این بیهوشی ها تبدیل شد به  نفخ شدید در شکم  که او را شبیه زنان باردار در ماه های اخر می کرد. خانواده این دختر او را به بیمارستان برده و دکتر ها  بعد از آزمایش های گوناگون گفتند که حالت بدنی او کاملا عادی است و هیچ توضیحی برای اتفاقات افتاده نداشتند.

پسری که سالی ۵ بار میمیرد

در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری ۳ ساله زندگی می کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می شود قلب او ناگهان از کار بیفتد.قلب”آرون” ۳ساله معمولا در هر حمله ۷ دقیقه از کار می افتد و در این مدت اعضای خانواده وی که همگی برای کار با دستگاه شوک الکترونیکی آموزش دیدند وی را کمک می کنند. بیماری او که “سندرم مرگ ناگهانی” است در سه ماه گذشته باعث شده است تا قلب وی ۳ مرتبه از کار بیفتد. پزشکان پیش بینی می کنند که احتمالا قلب این کودکان در هر سال ۵ بار از کار خواهد افتاد.

231834 5101 آشنایی با بیماری عجیب و نادر دنیا+عکس

 

دختر یک ساله با بدنی ۸۰ ساله

وجود یک بیماری و اختلال پوستی نادر در یک دختر بچه یک ساله چینی سبب شده است تا وی همانند یک زن ۸۰ ساله به نظر برسد. این دختر یک ساله که “یوکسین” نام دارد به سبب بیماری اش لقب مادر بزرگ را گرفته است . گفته می شود وی به یک بیماری بسیار نادر پوستی بنام “کاتیس لاکسا” مبتلا است .

231831 6881 آشنایی با بیماری عجیب و نادر دنیا+عکس

 

کاتیس لاکسا به بافت های پوستی بدن حمله ور می شود و باعث چروکیدگی، شل شدن اندام های پوستی و از بین بردن سلول های جوان پوست خواهد شد. این یک بیماری بسیار نادر است و تنها ۲۰۰ خانواده در دنیا به آن مبتلا هستند.

sajjad بازدید : 90 شنبه 13 آبان 1391 نظرات (0)

سلامت نیوز: این هم یکی دیگر از جملات سنتی اولین قرار است. او احتمالاً تماشای فوتبال را به عنوان یکی از کارهای مورد علاقه اش به شما معرفی می کند تا نشان دهد که چقدر با شما هم عقیده است و با دخترهای دیگر یک فرق اساسی دارد.

فکر می کنید همسرتان به هیچ وجه اهل دروغ نیست؟ بهتر نیست که درباره این موضوع دقیق تر بیندیشید؟

دلایل دروغ گفتن متفاوت است، از نگرانی او برای احساسات شما گرفته تا حفظ رابطه خودش باشما، ولی مطمئن باشید همسر مور علاقه شما هم یک انسان است و از دروغ به عنوان یک حربه برای رسیدن به اهدافش ( شاید به طور ناخودآگاه ) استفاده می کند.

دلیلشان هر چه که باشد ده نوع عمده آن در زیر آمده است

۱ – « هیچ وقت سعی نکرده ام چیزی را در مورد تو تغییر دهم »
وای فکر می کنید چه چیزی ممکن است؟ یعنی واقعاً از شنیدن صدای خرناسه شما عصبی نشده؟ یعنی او از همه رفتار شما راضی است؟ به هر حال اگر هم به شما نگفته در سالهای آینده خواهد گفت، پس تا می توانید از این فرصت بهره ببرید او « سعی نکرده چیزی را در شما تغییر دهد؟ » پس شما مرد ایده آل او هستید! 

۲ – « من از بودن در جمع دوستان تو لذت می برم »

مهم نیست دوستان شما چقدر انسان های جالبی هستند، این نظر شماست و احتمالاً همسرتان از ته قلب اینطور فکر نمی کند. پس تا آنجا که می توانید این ملاقات ها را کاهش دهید تا همسرتان تصمیم نگیرد و احساس قلبی اش را راجع به ملاقات های پر سر و صدای شما با دوستانتان بیان کند. 

۳ – « من از انجام دادن هر کاری برای تو لذت می برم » 

این ها جملات اول رابطه ها هستند. واقعاً فکر می کنید همسرتان از شستن لباس های شما یا جمع کردن ظرفهای غذا در حالی که شما لم داده اید و تلویزیون تماشا می کنید لذت می برد؟ اگر نمی خواهید روزی با جمله « لطفاً خودت جورابهای بد بویت را بشو » مراجه شوید، خودتان زودتر دست به کار شوید. 

۴ – « من خانواده تو را مثل خانواده خودم دوست دارم » 

ممکن است او در تظاهر کردن بسیار وارد و ماهر باشد ولی بدانید این احساس قبلی او نیست اگر شک دارید این بار که او خانواده تان را برای شام دعوت می کند به ماهیچه های صورتش نگاه کنید تا متوجه لبخند مصنوعی که او به زور به لب دارد شوید.

۵ – « من عاشق ورزش هستم » 
این هم یکی دیگر از جملات سنتی اولین قرار است. او احتمالاً تماشای فوتبال را به عنوان یکی از کارهای مورد علاقه اش به شما معرفی می کند تا نشان دهد که چقدر با شما هم عقیده است و با دخترهای دیگر یک فرق اساسی دارد. اگر او جز نوادر روزگار نباشد ( و واقعاً عاشق فوتبال نباشد ) بعد از مدتی از شما هم به خاطر تماشای فوتبال ایراد خواهد گرفت.

۶ – « اگر به من بگویی که چاق شده ام اصلاً ناراحت نخواهم شد » 
اصلاً چنین چیزی ممکن است؟ اصولاً اگر شما سعی کنید با تعریف بیش از حد از او خوشحالش کنید. موفق نخواهید شد چرا که او می فهمد که شما دروغ می گوئید ولی لازم نیست این صداقت خود را با اظهار نظر درباره اندامش به او ثابت کنید. در غیر این صورت جنگ جهانی سوم در منزل شما به وقوع خواهد پیوست. 

۷ – « تو راست می گویی، حق با توست » 

در مشاجرات دوران دوستی و نامزدی همیشه دخترها حق را به پسرها می دهند ولی آیا در زندگی هم عقیده آنها این چنین است؟ در حقیقت «حق با توست » معادل « کافی است و تمامش کنیم » است او می خواهد فقط مشاجره را به پایان برساند! 

۸ – « توجه تو به دیگر زنان اصلاً برایم مهم نیست » 

اوایل شکل گیری یک رابطه، دخترها برای بی تفاوت جلوه دادن خود از چنین جملات فریبنده ای بهره می گیرند.شانس شما این جاست که وقتی مشغول تماشای دختران دیگرهستید می توانید از میزان عصبانیت او آگاه شوید. البته این کاملاً طبیعی است. خود را جای او بگذارید؛ اگر او هر پسر خوشگلی را ببنید شروع به طنازی کند چه احساسی به شمادست خواهد داد .

۹ – « پول تو برایم هیچ اهمیتی ندارد » 
با این که مبلغ پول شما در حساب بانکی تان برای اکثر زنان اهمیت چندانی ندارد ولی استقلال مالی شما برای همه آنها مهم است. ممکن است به شما نگوید چون نمی خواهد شما را بترساند ولی مطمئن باشید که همینطور است.

۱۰ – « عزیزم ناراحت نباش، این چیزها برای همه اتفاق می افتد » 
در زندگی همه ما لحظات سخت پیش می آید، اکثر زنان در مواقع سختی همسرانشان از این جمله کلیشه ای استفاده می کنند. به هر حال اصلاً مهم نیست، مهم این است که او از بین همه افراد دیگر شما را انتخاب کرده است. 

sajjad بازدید : 130 پنجشنبه 11 آبان 1391 نظرات (0)

pic 23 جمله ها زیبا ویژه کارت عروسی   مهر 91

در پیشگاه حجت محض زمان مهد(عج)
منجی جهان
منت دار حضور شمائیم.
::
::
معنای عشق چیست بجز عشق
بهم رسیدن یعنی آغاز
با هم ماندن یعنی زندگی
زندگی با عشق یعنی کامیابی
::
::
قلب من و تو را
پیوند جاودانه مهری است در نهان
پیوند جاودانه ما ناگسسته باد
تا آخرین دم از نفس واپسین ما این مهر بسته باد
::
::
ما در این محفل انس، در عبادتکده نورانی خود
از دورترین فاصله‌ها به هم رسیدیم
و تا اوج بودن با همیم
با حضورتان شادیمان را دو چندان کنید
::
::
همتمان بدرقه راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم
::
::
دست در دست هم نهاده‌ایم و سفره دوستی را در
دشت آرزوها گسترانده‌ایم تا هر خاطره‌ای را به
زیبایی در دلها بیاوریم
که زندگی تنها یادگاری از محبت است
شوق فشردن دستان شما برایمان انتظاری است شیرین
::
::
آغاز می‌کنیم زیستن را
پیوستن
و یکی شدن را
لطف حضور شما در جشن این آغازمایه شادی ما خواهد بود
::
::
مرا به رجعت خورشید باور است هنوز
دل بسته‌ایم به صبح سپید، به سپیدی بلندترین تیله خورشید
دل بسته‌ایم به زندگی، با ما باشید.
::
::
زیر بام سعادت پیمان مهر می‌بندیم
ما را در این میثاق همراه باشید
::
::
حافظ شب هجران شد
بوی خوش وصل آمد شادیت مبارک باد
ای عاشق شیدایی
::
::
بار سفر بسته‌ایم به قصد دریای همدلی
در پگاه آغازین این سفر همراهمان باشید
::
::
با سنت عشق گرد هم می‌آییم
آنجا که دوست داشتن تنها کلام زندگی است.
::
::
می‌خواهیم مهربانی را بیاموزیم
موسم نیلوفران ما شما را می‌خواند.
::
::
زندگی رسم خوشایندی است
ما گره خواهیم زد
دلها را با عشق زندگی را با مهر
ما به یک آینه یک بستگی پاک قناعت داریم
مقدمتان را گرامی میداریم
::
::
خانه‌ای ساخته‌ایم سایبانش همه عشق
زیر پا فرش غرور در حصارش همه تکرار صفا
ما در این جمع لطیف
لطف دیدار تو را می‌طلبیم
::
::
ای کاش عشق را زبان سخن بود
آنها زندگی مشترک خود را جشن می‌گیرند
با تشریف فرمائی خود سرافرازشان فرمائید
::
::
روز وصل دوستداران یاد باد
مقدمتان به دیده منت
::
::
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که در این گنبد دوار بماند
::
::
در میان همه گلهای نجیب گل مریم چیدم
و در این محفل عشق با دوصد شاخه یاس
مقدم پاک شما یاران را همه گل می‌کاریم
::
::
محفلی ساخته‌ایم روشن از پرتو مهر سایبانش گل سرخ
بی‌ریا همچو سپهر
ما در این محفل انس، در عبادتکده نورانی خود
شوق روحانی دیدار تو در دل داریم

sajjad بازدید : 109 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

za4 8361 با این 7 نکته زنان را بهتر بشناسید

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می کنند.

 

به گفته روان شناسان، اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود.

 

شناخت صحیح و درک زن ها

به گفته روان شناسان، اغلب مردها باورهای نادرستی در مورد زنان دارند که اغلب گله گذاری های آنان را شامل می شود. این باورهای غلط ناشی از عدم شناخت صحیح و عدم درک روحیه لطیف زن هاست و آن ها را برای شناخت بیش تر آقایان از همسرانشان بیان می کنیم:

 

هفت باور نادرست مردها درباره ی زن ها

 

۱ – زن ها سیری نا پذیرند

۲ – حفظ و نگهداری آن ها مشکل است

۳ – زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند

۴ – زن ها حسود هستند

۵ – زن ها زیاده از حد احساساتی هستند

۶ – زن هایی که قوی و توانا هستند، نیازی به مراقبت ندارند

۷ – زن ها آزادی مرد را مختل می کنند

 

باور غلط : زنها سیری ناپذیرند

مردها، تمایل و گرایش همیشگی زن مبنی بر بهبود و اصلاح کارها را با پر توقع بودن و سیری ناپذیری مزمن او اشتباه گرفته اند. این طبیعت زن است که به فکر بهبود، اصلاح و ارتقاء همه چیز است.

زنها – دست کم بیش تر آنها – بسیار کم توقع اند و می توان به راحتی با کوچک ترین چیزها خوشحالشان کرد. با یک لبخند، اظهار محبت و دلتنگی در آغوش گرفتن و … خواهید دید چطور از شادی لبریز خواهند گشت.

 

باور غلط : حفظ و نگهداری زن ها مشکل است

واقعیت این است که حفظ و نگهداری روابط صمیمی مشکل است. زن ها می خواهند رابطه شان سالم و صمیمی باشد و بدین جهت از مردها توقع دارند برای این منظور وقت بگذارند و بر روی صمیمیت رابطه تلاش کنند.

زنها استانداردهای بالایی برای روابط صمیمی خود دارند، نه از آن رو که ایرادگیر و پرتوقع هستند، بلکه از آن جهت که عمیقاً متعهد و پایبند بوده و می خواهند که موفق باشند.

 

باور غلط : زن ها می خواهند مردها را کنترل کنند

مردها تلاش زن را برای سازمان دهی، برنامه ریزی و حل مشکلات می بینند و سپس آن را به اشتباه به عنوان تلاشی از جانب زن برای کنترل مرد و بهره کشی از آن تعبیر می کنند.

واقعیت این است که زنها می خواهند کمک کنند، ایفای نقش کنند، بهبود بخشند، ارتقاء دهند و به حساب آورده شوند.

یکی از رایج ترین شکایت های زن ها از مرد زندگی شان آن است که بیش تر مردها، در فرآیند تصمیم گیری خود، زن ها را دخالت نمی دهند. از آن جا که زن ها از این احساس بیزارند، پس تلاش می کنند تا خود را به نحوی در جریانات زندگی همسرشان وارد کنند. بدین معنا که سوال می پرسند و راه حل ارایه می دهند. مرد، علاقه و کمک همسرش را به معنای تلاش برای مداخله و سلطه جویی معنا می کند.

 

باور غلط : زن ها حسود هستند

واقعیت این است که زن ها محافظ و نگهبان روابط صمیمی و نزدیک خود هستند و می خواهند از رابطه خود با مردی که دوستش دارند محافظت کنند. نه از آن جهت که به همسر خود اعتماد ندارند، بلکه از آن رو که او را دوست دارند. به طور غریزی و فطری، زنان از هر چه برایشان ارزشمند باشد، مراقبت می کنند.

 

باور غلط : زن ها زیادی احساساتی هستند

یکی از زیباترین ویژگی های زنها این است که قابلیت این را دارند که حس کنند و احساس داشته باشند و این احساسات را نشان دهند و ابراز کنند و این موهبتی بس گران بهاست. اما باور غلط این است که نشان دادن احساسات ،کیفیتی ضعیف تر و ناخواستنی تر از پنهان کردن احساسات می باشد. این همان پیامی است که اغلب مردها در کودکی و هنگامی که پسربچه ای بودند دریافت کرده اند. این که گریه نکردن، بهتر از گریه کردن است. خشن و قوی بودن، بهتر از ترسو بودن است. مستقل بودن بهتر از نیازمند بودن است.

بنابراین مردها، اغلب احساسات طبیعی زن ها را به غلط ،ضعف نفس تلقی می کنند و توانایی آنها را در حس کردن و احساس داشتن را به زیاده روی احساسی تعبیر می کنند.

 

مردها معمولاً زن را متهم می کنند که زیاده از حد احساساتی هستند. به این دلیل که مسیولیت گفتار یا رفتار نامهربانانه و احیاناً خشونت آمیز خود را نپذیرند.

بیشتر زن ها زیادی احساساتی نیستند، بلکه فقط احساساتی هستند! مردها هم همینطور. اما نمی توانند به راحتی احساسات خود را نشان دهند یا ابراز کنند. حقیقت آن است که مردها به همین دلیل زن ها را بسیار دوست دارند، همین حساس بودن، احساساتی بودن و توانایی حس کردن زن، دلیل آن است، زیرا همین احساساتی بودن زنهاست که به آنها امکان می دهد به مردها محبت بورزند و چنین احساسات خوبی را در آنها تولید کنند.

 

باور غلط : زن های قوی نیازی به توجه و مراقبت ندارند

اشتباهی که مردان مرتکب می شوند این است که قدرت و توانایی را با خودکفایی اشتباه می گیرند. صرف این که زنی قوی و با اعتماد به نفس است به این معنا نیست که هیچ گونه نیازی ندارد و اصلاً به این معنا نیست که به شخص توانمند و نیرومند دیگری نیاز ندارد و این گونه نیست که هرگز خسته، ترسیده، وحشت زده و بی رمق نمی شوند.

واقعیت این است که اگر زنی به تنهایی هم قادر به انجام تمام کارها باشد، باز دوست دارد قدرت، توان، حمایت و مراقبت مردش را حس کند. هر قدر هم زنی قوی و مستقل باشد، همچنان نیاز دارد که احساس کند به طرق مختلف از او مراقبت می شود.

 

باور غلط: زن ها آزادی مرد را مختل می کنند

مردها اغلب به اشتباه، درخواست های طبیعی و منطقی زن ها را مبنی بر شرکت در رابطه، با تلاش زن برای سلب آزادی مرد اشتباه می گیرند. زن ها دوست دارند روابطی متعهدانه و صمیمانه ایجاد کنند.

هر کسی به مجرد این که به رابطه ای وارد می شود، مقادیری از آزادی های شخصی خود را از دست می دهد. چرا که از حالا به بعد شخصی که با او رابطه برقرار کرده اید، به آنچه می گویید یا رفتار می کنید، واکنش نشان خواهد داد.

آزادی واقعی به این معنا نیست که چه کارهایی می توانید بکنید و چه کارهایی نمی توانید بکنید. بلکه به معنای آزادی در محبت ورزیدن آن هم بدون ترس و دریافت کردن بدون مقاومت و دادن و بخشیدن بی دریغ می باشد.

زن ها هرگز سعی ندارند چیزی را از مرد سلب کنند. برعکس آنها می خواهند محبت، فداکاری، از خودگذشتگی، تعهد، پایبندی و وفاداری خودشان را به مرد هدیه کنند. تمام تلاش های یک زن برای ایجاد رابطه با همسرش و صمیمی بودن و حل مشکلات است نه برای سلب آزادی از مرد.

sajjad بازدید : 92 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

4585791 آموزش تهیه ی قیمه ی مشهدی

 

مواد لازم:
گوشت خورشتی:۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
لپه:یک لیوان یعنی تقریبا ۲۲۵ تا ۲۵۰ گرم
روغن مایع سرخ کردنی :نصف پیمانه
پیاز خلال شده :۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
لیمو عمانی :۵ عدد
زرد چوبه :یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه سایید شده:یک قاشق مربا خوری
رب گوجه فرنگی : دو ونیم قاشق غذا خوری
محلول زعفران :نصف پیمانه
پودرجوز هندی:یک قاشق چایخوری
زنجفیل:نصف قاشق چایخوری
هل سبز ساییده شده:نصف قاشق چایخوری
دارچین :یک قاشق چایخوری
گلاب :یک چهارم پیمانه

 

طرز تهیه :
ابتدا پیاز ها را با روغن سرخ می کنیم وقتی پیاز ها تقریبا طلایی شد ، گوشت های خرد شده را نیز به آن اضافه کرده وسرخ می کنیم سپس تمام ادویه جات را غیر از هل ومحلول زعفران وگلاب ،اضافه کرده وبا مواد سرخ می کنیم سپس رب را نیز به مواد اضافه کرده وسرخ می کنیم لپه هایی که از قبل پخته ایم را به مواد اضافه کرده سپس روی مواد به اندازه ای که آب روی مواد را بگیرد ،آب می ریزیم وروی شعله پخش کن می گذاریم تا دو سه ساعتی قیمه با حرارت خیلی ملایم بپزد وبه اصطلاح جا بیفتد و بالاخره مغز لیموعمانی ( پودر لیمو)را به خورشت اضافه می کنیم .قبل از سروکردن قیمه درصورت تمایل گلاب و مقداری نمک را نیز به مواد اضافه می کنیم .روی قیمه را با خلال سیب زمینی تزیین می کنیم.
sajjad بازدید : 103 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

 

داتستنیهای مهم در مورد کرم های موبر !  

 

کرم موبر- درباره کرم های موبر چه می دانید؟

هیرسوتیسم (hirsutism) عارضه‌اى است که در آن رشد بیش از حد مو در صورت و بدن وجود دارد. گرچه این عارضه ممکن است هم در آقایان و هم در خانم ها رخ دهد، اما معمولا تنها مشکل خانم ها محسوب مى‌شود.

 

خانم های مبتلا به هیرسوتیسم موهاى تیره و ضخیمى بر روى صورت، قفسه سینه، شکم و پشت دارند. این موهاى ضخیم و تیره با موهایى که خانم ها به طور معمول بر روى لب فوقانى، چانه یا شکم دارند، تفاوت دارند.هیرسوتیسم در خانم ها ممکن است ناشى از حساسیت بیش از حد پیاز مو به هورمون‌هاى مردانه یا آندروژن‌ها باشد (در بدن خانم ها در شرایط عادى، اندکى آندروژن وجود دارد).

 

یا این که به علت ترشح غیر طبیعى مقادیر زیاد آندروژن‌ها باشد. تولید زیاد آندروژن در بدن یک خانم ممکن است به علت یک غده یا تومور ترشح کننده هورمون مردانه، یا به طور شایع تر به علت بیمارى" تخمدان چند کیستی" (PCO) باشد.

 

برخى از داروها نیز مى‌توانند هیرسوتیسم ایجاد کنند؛ از جمله قرص‌هاى ضد باردارى خوراکى، هورمو‌ن‌ها و استروئیدهاى آنابولیک.همچنین پس از یائسگى هیرسوتیسم در خانم ها عارضه شایعى است. به نظر می‌رسد که هیرسوتیسم داراى یک زمینه خانوادگى هم باشد.در صورت ابتلا به هیرسوتیسم پزشک ممکن است آزمایش هایى از شما به عمل آورد تا علت آن را کشف کند.

 

راه های مختلفی برای رفع موهای زائد صورت و بدن وجود دارد. یکی از این راه ها، استفاده از کرم های موبر است.

دکتر محمد شیزرپور به سئوالات زیر درباره ی کرم های موبر پاسخ می دهد.

 

از کرم موبر برای رفع موهای زائد کدام قسمت های بدن استفاده می شوند؟

از کرم های موبر می توان برای از بین بردن موهای تمامی قسمت های بدن می توان استفاده کرد.

 

بیشتر خانم ها از کرم موبر باید استفاده کنند یا آقایان؟ چرا؟

کرم موبر، موها را در سطحی پایین تر از تیغ قطع می کنند. لذا موها کمی دیرتر در می آیند و بر خلاف تیغ، نوک موها پس از اصلاح تیز نمی شود و پوست نرم تر خواهد بود. بنابراین کرم های موبر برای از بین بردن موهای زاید صورت خانم ها مناسب ترند.

 

البته در آقایانی که موهای زبر در ناحیه گردن داشته و با اصلاح مشکل دارند، کرم های موبر جایگزین خوبی برای اصلاح هستند.برداشتن موهای زاید دیگر قسمت های بدن با کرم موبر در زنان و مردان تفاوتی ندارد.

 

آیا از این کرم های موبر کودکان و نوجوانان هم می توانند استفاده کنند؟ چرا؟

استفاده از کرم های موبر در کودکان ضرورتی ندارد، زیرا در سنین کودکی موی زایدی وجود ندارد که بخواهیم آن را برطرف کنیم. به علاوه این که پوست کودکان لطیف و حساس بوده و امکان آسیب پوستی در آن ها بیشتر است.

استفاده از  کرم های موبر در نوجوانان بعد از سن بلوغ بلامانع است. بعد از سن بلوغ با درآمدن موهای زاید در ناحیه زیر بغل و تناسلی، در صورت تمایل می توان از کرم موبر برای از بین بردن موهای زاید این نواحی استفاده کرد.

 

روش استفاده از کرم های موبر چگونه است؟

باید مقدار کافی از کرم موبر را به ناحیه مودار که خشک و تمیز باشد مالید و پس از گذشت مدت زمان معینی آن را با آب گرم شست. مقدار کرم موبر باید کافی باشد، طوری که تمامی سطوح موها پوشیده شود. ناحیه باید خشک و تمیز باشد. اگر ناحیه ی مودار در اثر تعریق خیس بوده یا از قبل آغشته به کرم یا روغن باشد، کرم موبر به خوبی تاثیر نخواهد کرد.

 

ترکیب کرم های موبر چیست؟

مواد اصلی کرم های موبر، سدیم تیوگلیکولات و کلسیم هیدرواکسید (نوعی باز) است.

ماده اصلی تشکیل دهنده ی مو کراتین است. کرم های موبر ماده کراتین را حل می کنند. این کار را با حل کردن پیوندهای شیمیایی سولفور درون کراتین انجام می دهند. به این ترتیب منجر به شکسته شدن و کنده شدن مو می شوند.لایه سطحی پوست نیز حاوی کراتین است. لذا اگر کرم موبر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند، امکان آسیب رسیدن و تحریک پوست افزایش می یابد.

 

داتستنیهای مهم در مورد کرم های موبر ! 

 

اگر کسی به این کرم های موبر حساسیت داشته باشد، باید چه کار کند؟

کرم های موبر ممکن است آلرژی زا (حساسیت زا) باشند. این آلرژی ممکن است به ماده اصلی کرم موبر، یعنی سدیم تیو گلیگولات و یا کلسیم هیدروکساید باشد.

 

همچنین ممکن است آلرژی به مواد نگهدارنده ، عطر و یا افزودنی های دیگر درون کرم موبر باشد.لذا بهتر است قبل از استفاده، کرم موبر را روی پوست خود تست کنید. به این ترتیب که مقداری از کرم موبر را به قسمت داخلی بازوی خود بمالید و پس از نیم ساعت آن را بشویید.

اگر در محل مالیدن کرم، التهاب و قرمزی و خارش ایجاد نشد، یعنی احتمالا به این کرم موبر حساسیت ندارید. اگر فردی به کرم های موبر حساسیت داشته باشد، نباید از آنها استفاده کند، زیرا راهی برای حساسیت زدایی نسبت به این کرم ها وجود ندارد.

 

هرگز کرم موبر را روی پوست آسیب دیده (یعنی بریده، زخمی و...) استفاده نکنید. کرم موبر نباید روی پوست قرمز یا ملتهب(به هر دلیلی) استفاده شود. کرم موبر نباید نزدیک به ناحیه چشم مالیده شود.

 

باید هر چند وقت یک بار از کرم های موبر استفاده کرد؟

هیچ محدودیتی در دفعات استفاده از کرم های موبر وجود ندارد.

 

کرم های موبر چه انواعی دارند ؟

اشکال مختلف کرم های موبر در بازار وجود دارند. اشکال اسپری، ژل و موس نیز موجود است. ماده اصلی تشکیل دهنده این اشکال مختلف یکسان است و فرقی با هم ندارند.

 

برای خرید  کرم های موبر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ماده اصلی کرم های موبر یکی است. اما انواع کرم های موبر برای نواحی مختلف بدن وجود دارد؛ مثلا کرم موبر برای صورت با کرم موبر دیگر نواحی بدن تفاوت دارد. این تفاوت در غلظت ماده مؤثره ی آن است. کرم مخصوص صورت، ماده مؤثره ی رقیق تری دارد.

 

به غیر از مورد فوق، تفاوت دیگری در کرم های موبر وجود ندارد. انواع مختلف کرم های موبر بیشتر از نظر رنگ، عطر یا بسته بندی با هم فرق دارند. مهم این است که شرکت های سازنده، استاندارد تولید را رعایت کرده و از تبلیغات اغراق آمیز و گمراه کننده پرهیز کنند. برخی شرکت های سازنده، مواد افزودنی مثل ژل آلوئه را یا ترکیبات نرم کننده دیگر را به کرم اضافه می کنند.

 

تبلیغ کرم موبر دائمی، عجیب و غیر علمی است. هیچ کرم موبر با خاصیت از بین بردن دائمی موها وجود ندارد. حتی هیچ کرم موبری با خاصیت کاهش موهای زاید نیز وجود ندارد.

البته کرم هایی با خاصیت کاهش موهای زاید وجود دارند، ولی این کرم ها موبر نیستند. بلکه این کرم ها را مثل کرم معمولی روزی دو بار باید به ناحیه مودار مالید. در طی مصرف مداوم، به مرور زمان منجر به کاهش موهای زاید ناحیه مورد نظر می شوند. این اثر کاهش موهای زاید تا وقتی ادامه می یابد که شما به مصرف آن کرم ادامه دهید. با قطع مصرف کرم موها به حالت طبیعی برمی گردند، یعنی اثر دائمی ندارند.

 

کرم های کاهنده موهای زاید که در حال حاضر در بازار داخلی ایران در دسترس هستند، فاقد شواهد و مدارک علمی کافی می باشند. مطالعاتی که خود شرکت سازنده یا تولید کننده ماده اولیه انجام می دهد، فاقد هر گونه ارزش علمی است.


منابع :

سلامت نیوز – دکتر محمد شیزرپور، متخصص پوست و مو

همشهری آنلاین- دکتر زهرا عباسپور

 

sajjad بازدید : 103 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

نکات مهم آرایشی برای بانوان باردار ! www.funiweb.rzb.ir

توصیه های مهم آرایشی برای بانوان باردار

دانستن این توصیه های آرایشی برای هر بانوی ایرانی کاملا ضروری و مهم است.آن چه اهمیت دارد به خاطر سپردن این نکات و یادآوری آن ها به دیگران است.با ما همراه باشید.

 

توصیه های مهم را جدی بگیرید.در 3 ماهه اول بارداری استفاده از لوازم آرایشی کاملا ممنوع است.همانطور که می دانید لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی مانند جیوه و الکل هستند که استفاده از آن ها در مدت بارداری باعث بروز مشکلات مادرزادی بر روی جنین می شود.حتی برخی از پزشکان نه تنها در ماه های اول بارداری بلکه در طول تمام مدت بارداری استفاده از لوازم آرایشی را منع می کنند.

 

هر ماده ای که از طریق پوست جذب شود تاثیر مستقیم بر روی مادر و جنین او خواهد داشت پس بهتر است تا 6 ماهه اول بارداری از رنگ کردن موهای خود خودداری کنید,مخصوصا استفاده از رنگ های تیره کاملا منع شده است زیرا پارافنیلن دی آمین موجود در رنگ موهای شیمیایی از طریق پوست جذب می شود و جنین را با مشکل مواجه میکند.

 

اگر می خواهید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید نوع گیاهی آن را بخرید تا احتمال خطر کاهش یابد.لوازم آرایشی که از کاملا گیاهی بودنشان مطمئن هستید برای شما بی ضرر خواهند بود.

منبع : سایت زیبازن

sajjad بازدید : 98 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

عشق دومی نباشید ! ( ازدواج و همسرداری )www.funiweb.rzb.ir  


اگر شما با چاقو دستتان را ببرید و یا اگر به زمین بخورید و سرتان بشکند بعد از مدت یکی دو ماه کاملا بهبود یافته و اثرات آنها هم از بین می روند. اما ضربه های روحی روانی برای بهبودی به مدت زمان بسیار زیادتری نیاز دارند.

شکست عشقی

بنابراین باید بگوییم گروه دیگری که ازدواج با آنان مناسب نیست، افرادی اند که از روابط گذشته خود هنوز التیام نیافته اند. کسانی که در عشق خود شکست خورده اند و یا از پسر یا دختری بی وفایی دیده اند تا مدتها نسبت به جنس مخالف حالت انزجار دارند و نمی توانند احساسات و عواطف خود را به افراد دیگری نشان دهند.اولین توصیه و پیشنهاد این است که باید مدتی صبر کنید و تا زمانی که هنوز از روابط گذشته التیام نیافته اید در ازدواج با دیگری داخل نشوید.

متاسفانه در اینجا ذکر این نکته نیز لازم است که در بسیاری از موارد افراد بعد از اینکه در یک رابطه با مشکل دچارشده و ضربه روحی شدیدی نیز متحمل شده اند به منظور درمان خود و رهایی از احساس تنهایی، انتخاب شتابزده ی دیگری مرتکب می شوند که معمولا این انتخاب دوم نیز با شکست مواجه می شود زیرا اولابدون مطالعه و تحقیق و خیلی شتابزده صورت می گیرند و ثانیا درد و رنج های ناشی از روابط قبلی به فرد اجازه تحکیم روابط جدید را نمی دهند.

متاسفانه یک ایده و تصور کاملا نادرست در جامعه ما وجود دارد و آن این است که ازدواج را درمان کننده مشکلات روحی و روانی و رفع کننده احساس تنهایی می دانند. بله، ازدواج شور و شعف و شادی‌های زیادی به دنبال دارد، عزت نفس شما را افزایش می دهد و وقتی که همسرتان به شما احترام می گذارد و شما را دوست می دارد شما نیز برای خود ارزش بیشتری قایل می شوید و خود را انسانی دوست داشتنی می دانید؛ اما همه این شرایط وقتی به وجود می آیند که شما قبل از ازدواج از نظر روحی سالم باشید.
 
به عبارت دیگر ازدواج با تمام نکته های مثبت فوق چون شما را با یک تغییر شرایط روبه رو می کند خواه، ناخواه استرس هایی نیز به دنبال دارد حال اگر شما از قبل با مشکلات روحی و روانی درگیر باشید، این استرس ها شدت مشکلات شما را بیشتر خواهند کرد. پس اگر چنانچه در ازدواج قبلی خود شکست خورده اید، راه حل مشکل شما این است که باید صبر کنید تا مدتی بگذرد و به احساس آرامش درونی و پایدار برسید و بعد از آن تصمیم به انتخاب همسر بگیرید در غیر این صورت باز هم در رابطه نامساعد دیگری وارد خواهید شد.

افرادی که در روابط قبلی خود هنوز التیام نیافته اند ویژگی های زیر را دارا خواهند بود.

الف- خشم و انزجار شدیدی نسبت به معشوق قبلی خود در دل دارند

به این افراد باید با احتیاط نزدیک شد چون به علت خشم بیش از حد به نامزد قبلی توانایی عشق ورزیدن به شما را نخواهند داشت. و از آن مهم تر اینکه خشم و انزجار قبلی نهایتا بر روی شما منعکس خواهد شد.نزدیک شدن به این افراد مانند نزدیک شدن به افرادی است که تازه از یک صحنه زد و خورد جسمی بیرون آمده اند، به حدی عصبانی و غیر قابل کنترل هستند که هر رفتاری از خود نشان می دهند. این افراد احتمالا خشم سرکوب شده خود را به هر فردی که بتوانند منتقل می کنند.

ب- هنوز نسبت به همسر قبلی خود احساس گناه می کنند و خود را مقصر می دانند

در اولین روزهای آشنایی با نامزد خود باید نکته مهمی را توجه داشته باشید و آن هم روابط قبلی نامزد شماست. زندگی مشترک به شرطی دوام و استحکام می یابد که در آن شخص ثالثی وجود نداشته باشد. اگر نامزد شما هنوز درگیر روابط با همسر یا نامزد قبلی اش می باشد، بدانید که در روابط خطرناکی وارد شده اید و در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

چنانچه نامزدتان احساس گناه می کند و نسبت به نامزد قبلی خود احساس تاسف دارد، این احساس او حتما با قابلیت و توانایی او در وادادن و تسلیم شدن به رابطه جدیدش تداخل خواهد کرد. این حالت همچنین «مثلثی » ایجاد خواهد کرد که شما تنها یک رأس آن خواهید بود. حتی اگر نامزدتان هیچگونه تماس مستقیمی نیز با نامزد قبلی خود نداشته باشد، همواره سه نفر در این رابطه وجود خواهند داشت نه دو نفر. چنانچه اگر با کسی آشنا شدید که این توصیف درباره او صدق می کند، تنها هنگامی با او درگیر شوید که به رابطه قبلی خود پایان داده باشد.

در ضمن به او بگویید که هرگاه احساسات خود را در ارتباط با فرد قبلی زندگی خود حل و فصل کرد، به شما فکر کند. در غیر این صورت با نامزد قبلی او در یک رقابت خواهید بود و این محال است که با یک خاطره رقابت کنید و برنده باشید. خصوصاً اگر این خاطره، خاطره ای خوشایند، همدلانه و همفکرانه بوده باشد.

ج- هنوز رنجش خاطر و آزار و اذیتی که رابطه قبلی خود دیده است، فراموش نکرده است و یا از ضربه عاطفی که خورده است در شوک روحی به سر می برد


از ازدواج با افرادی که هنوز از ضربه های عاطفی قبلی در شوک روحی به سر می برند خودداری کنید به آنها باید وقت بدهید تا خود را التیام دهند. چون اگر سریعاً در چنین رابطه ای قدم بگذارید، برای خود یک الگو و انگاره منفی انتخاب کرده اید.

علت اصلی اینکه این نوع روابط معمولا با شکست مواجه می شوند این است که نامزدتان شما را از روی فکر و تأمل انتخاب نکرده است، بلکه شتابزده و فقط برای رهایی از احساس تنهایی و نجات از مشکلات روحی، درگیر رابطه با شما شده است. واضح است که چنین رابطه ای خیلی سریع از بین می رود و هیچ نوع امیدی به پایداری آن وجود ندارد. پس قبل از هرگونه آشنایی ابتدا از روابط قبلی فرد سوال کنید.
sajjad بازدید : 139 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
افسردگي دختران و راه هاي درمان آن
بهار... زندگي ... رويش! جذابيت اين کلمه ها را باور نکنيد! وقتي صبح، صبح يک روز بهاري در گوشه يک بيمارستان رواني باشد، «زندگي» و «رويش» حسرتي مي شوند، تمام ناشدني! بهار مي آيد؛ اما تنها تا پشت پنجره بيمارستان... اين طرف، دخترک نگاهش را دوخته به درختان پر از جوانه خيابان.. به آدمهاي پياده رو، که مي آيند و مي روند... سبز شدن دوباره زمين، دل همه را مي لرزاند، اما دخترک انگار ديگر دلي ندارد براي لرزيدن!

مادرش مي گويد: «لعنت به مهر... لعنت به روزهاي اول دانشگاه!» و لعنت را آنقدر غليظ تلفظ مي کند که انگار همه چيز زير سرماه مهر است و سال تحصيلي جديد! اما دنبال مقصر نگرديد... هيچ کس چيزي نمي داند... دختر حرف نمي زند... غذا نمي خورد... راه نمي رود. چند ماه است که فقط يک گوشه مي نشيند و زل مي زند به روبه رو! حتي اگر آن رو به رو، «تو» نشسته باشي، باز هم، نگاهش روي صورت تو نمي نشيند... روي چشمهاي تو زوم نمي کند. انگار مسخ شده، عبور مي کند از تو... زن دوباره به حرف مي آيد: «اگر به حال خودش بگذاريم، نه غذا مي خورد و نه حتي نفس مي کشد...». صدايش گرفته و خش دار است ، وقتي مي گويد: «اين آخري عذابش از همه بيشتر است... فقط نشسته ايم در انتظار يک چيزي مثل معجزه... اتفاقي که بهبودي اش را سريعتر کند!»


 

افسردگي دختران و راه هاي درمان آن
بهار... زندگي ... رويش! جذابيت اين کلمه ها را باور نکنيد! وقتي صبح، صبح يک روز بهاري در گوشه يک بيمارستان رواني باشد، «زندگي» و «رويش» حسرتي مي شوند، تمام ناشدني! بهار مي آيد؛ اما تنها تا پشت پنجره بيمارستان... اين طرف، دخترک نگاهش را دوخته به درختان پر از جوانه خيابان.. به آدمهاي پياده رو، که مي آيند و مي روند... سبز شدن دوباره زمين، دل همه را مي لرزاند، اما دخترک انگار ديگر دلي ندارد براي لرزيدن!

مادرش مي گويد: «لعنت به مهر... لعنت به روزهاي اول دانشگاه!» و لعنت را آنقدر غليظ تلفظ مي کند که انگار همه چيز زير سرماه مهر است و سال تحصيلي جديد! اما دنبال مقصر نگرديد... هيچ کس چيزي نمي داند... دختر حرف نمي زند... غذا نمي خورد... راه نمي رود. چند ماه است که فقط يک گوشه مي نشيند و زل مي زند به روبه رو! حتي اگر آن رو به رو، «تو» نشسته باشي، باز هم، نگاهش روي صورت تو نمي نشيند... روي چشمهاي تو زوم نمي کند. انگار مسخ شده، عبور مي کند از تو... زن دوباره به حرف مي آيد: «اگر به حال خودش بگذاريم، نه غذا مي خورد و نه حتي نفس مي کشد...». صدايش گرفته و خش دار است ، وقتي مي گويد: «اين آخري عذابش از همه بيشتر است... فقط نشسته ايم در انتظار يک چيزي مثل معجزه... اتفاقي که بهبودي اش را سريعتر کند!»

از لحاظ پزشکي، بيماري دختر، يک نوع خاص از افسردگي است؛ همين و نه بيشتر! اما زن از بيماري دخترش مي ترسد... مثل همه فاميل! مي گويد: «باور مي کنيد حتي خواهرم هم از بيماري دخترم خبر ندارد... مي ترسيم وقتي که خوب بشود، انگ ديوانگي رويش بماند...» زن حرف مي زند و دختر، بي تفاوت روي تخت، نشسته است... حوصله مان را ندارد... اين را از چشم هايش مي شود فهميد... مادرش مي گويد: «اوايل مضطرب بود... وسواس داشت... يک روز يا چند ساعت شاد شاد بود... منبع انرژي مثبت... باور مي کنيد؟!» و دخترک حتي حوصله مادرش را هم ندارد!


«افسردگي» يکي از شايع ترين بيماري هاي عصر ماست که آن را به سرماخوردگي رواني هم تشبيه کرده اند و همچنان که زمان شيوع سرماخوردگي تمام اقشار جامعه، در هر سن و سال و هر موقعيتي ، در معرض مبتلا شدن به آن قرار دارند، افسردگي نيز، بيماري است که هر فرد را تهديد مي کند!

عوامل متعددي در ابتلاء افراد به بيماري هاي رواني دخيل هستند. مکانيسم هاي پيچيده اي که تاکنون شناخته نشده اند. در اين ميان، روان شناسان، مراحل رواني، اجتماعي و عوامل زيستي بسياري را در ابتلاء افراد مختلف به افسردگي موثر مي دانند از اين نظر ساختار ژنتيکي و يا زيستي برخي افراد به گونه اي است که در محيط هاي محرک بيماري و داراي عوامل اجتماعي و محيطي بالاي بيماري زا، زمينه ساز گرايش آنها به سمت افسردگي است.

 

 
شواهد نشان مي دهند که اختلال در ترکيبات شيميايي مغز يک عامل مهم در اختلالات افسردگي به شمار مي رود. به عنوان مثال افرادي که دچار بيماري افسردگي اساسي هستند، معمولاً در ترکيبات شيميايي مغز آنها، يعني انتقال دهنده هاي عصبي که باعث شادي، آرامش، غم و ... مي شوند، بي نظمي پيدا مي شود.

 

با تمام اين تفاسير، علل روان شناختي منجر به افسردگي، گروه وسيع تري را شامل مي شوند. برخي کارشناسان بر اين باورند که استرس و فشارهاي عصبي ناخواسته، اولين محرک به سوي بيماري افسردگي است؛ رويدادهاي بزرگ برنامه ريزي نشده اي که فرد ناگهان خود را در حصار آن زنداني مي بيند! وقايعي مانند: مرگ يکي از اعضاي خانواده، يک دوست يا يک همکار.

استرس هاي زندگي براساس شدت تاثيررا درجه بندي کرده است : اين مقياس، مرگ همسر را 100، طلاق را 75، بيماري شخصي را 53، ازدواج را 50، بارداري را 35، تغيير مسووليت کار را 29، موفقيت چشمگير را 28، تغيير اوضاع زندگي را 25، مشکل داشتن با کارفرما را 22و تغيير فعاليت اجتماعي را 18 ارزيابي کرده است.

دکتر شيما مجدفر، روانپزشک، در اين زمينه مي گويد: «يکي از دلايل عمده افسردگي در ارتباط مستقيم با زندگي خصوصي افراد قرار دارد. وقايعي که در زندگي آنها اتفاق مي افتد و منجر به وجود آمدن احساس بي پناهي، نااميدي و بي ارزشي در آنها مي شود، اين احساسات به مرور زمان به استرس تبديل مي شوند و در صورتي که فرد نتواند آنها را کنترل کند، مستعد افسردگي مي شود. مساله ديگر، تنها شدن و از دست دادن يک شخص مهم در زندگي است؛ شخصي مثل پدر يا مادر. البته در اينجا تغييرات ناشي از اين فقدان، اختلال را به وجود مي آورد، تغييراتي مثل از دست دادن حمايت هاي روحي، تغيير در شيوه زندگي و موفقيت اجتماعي، اقتصادي و ...».

اين روانپزشک در ادامه مي گويد، «خطر ابتلا به افسردگي در افرادي که در خانواده آنها اين بيماري ديده مي شود نيز وجود دارد، چرا که آنها از نظر بيولوژيکي ممکن است اين آسيب پذيري را به ارث برده باشند».

 
افسردگي؛ بيماري قابل درمان

از نظر علم پزشکي «روان درمان» و «دارو درماني؛ استفاده از داروها ضد افسردگي» از انواع متداول درمان بيماري افسردگي هستند، اولين قدم در اين راه، معاينه توسط يک روانپزشک است.

دکتر فيروزه حناچي، متخصص ديگري است که معتقد است: «در بسياري از موارد افسردگي غلط تشخيص داده مي شود و بيمار گاهي بايد به بيش از 5 پزشک مراجعه کند تا بيماري اش تشخيص داده شود. گرچه بسياري هم خودشان را بيمار تلقي نمي کنند و حالتهاي عصبي خود را به ضعف هاي جسمي و روزمره ربط مي دهند؛ در نتيجه براي درمان اقدامي نمي کنند!»

در هر حال، مهمترين عامل در طول درمان افسردگي، نوع و شدت اين بيماري است. بررسي ها حاکي از اين است که در بسياري از آزمايش هاي باليني 50 تا 60 درصد بيماران طي چهار تا شش هفته و گاهي دو تا چهار هفته به درمان پاسخ مثبت مي دهند و درمان کامل از هفته هاي چهارم تا ششم صورت مي پذيرد.

همچنين طول درمان افسردگي از طريق روان درماني طولاني تر است؛ تا جايي که نشانه هاي بهبودي در هفته هاي ششم تا هفتم نمايان مي شود و بيمار براي سلامت کامل به 12هفته وقت نياز دارد؛ در صورتي که روان درماني موثر در واقع نشود، دارو درماني شروع مي شود. دکتر حناچي به علايم مختلف افسردگي اشاره کرده و مي گويد: «کم خوابي، بدخوابي و يا حتي خواب هاي طولاني، غمگين، کاهش وزن در نتيجه کم اشتهايي و نخوردن غذا، عدم تمرکز فکري، احساس پوچي و نااميدي و ... از علايم آشناي ابتلا به بيماري افسردگي هستند.»

اما متخصصان علم روان پزشکي، بستري کردن بيماران افسرده را تنها در چند حالت توصيه مي کنند: زماني که بيمار قصد خودکشي دارد، زماني که چندان دلمرده شده است که ميلي به غذا خوردن در او باقي نمانده و وقتي که بيمار نشانه هايي از روان پريشي با خود دارد و ... .

با اين حال از متداول ترين درمان ها جهت بيماري افسردگي، دو روش دارو درماني و روان درماني هستند، که بيشترين نتيجه را نيز به همراه دارند.

در هر حال، ايسنا از نتايج جالب توجه تحقيق يک عضو هيات علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز در زمينه کاهش افسردگي در دختران جوان خبر مي دهد:

مهوش نوربخش در پژوهش خود با عنوان «بررسي تاثير فعاليت ها ي جسماني بر ميزان افسردگي دختران دانشجوي دانشگاه شهيد چمران اهواز» آورده است: «اختلالات بهداشت رواني از قبيل افسردگي و اضطراب بر زندگي ميليون ها نفر از مردم جهان تاثير گذاشته و با افزايش مرگ و مير و هزينه مراقبت هاي بهداشتي ارتباط مستقيم دارد، اگر چه به نظر مي رسد که روش هاي درماني متعددي از قبيل دارو درماني و روان درماني نيز در درمان اختلالات موثرند.

بايد توجه داشت که فعاليت هاي جسماني اثرات مثبتي بر بهداشت و سلامت جسمي و رواني افراد دارند. برخي محققان بر اين باورند که فعاليت جسماني وسيله مهمي در پيشگيري و درمان افسردگي است.»

براساس نتايج اين تحقيق، پيشنهاد مي شود که از فعاليت هاي جسماني به عنوان وسيله اي موثر جهت کاهش ميزان افسردگي دختران دانشجو استفاده شود. چرا که ورزش يا هر گونه فعاليت بدني مشابه منجر به آزاد کردن ترکيبات شيميايي مانند اندرفين در بدن مي شوند که نشاط آور و آرامش بخش هستند.

دکتر حناچي در ادامه مي گويد: «بايد دقت کرد افرادي که زير چتر حمايتي دوستان و افراد خانواده خود قرار دارند، گرايش کمتري به سمت افسردگي پيدا مي کنند، در نتيجه دلسوزي و رفتار گرم و صميمانه اطرافيان با اشخاص در معرض بيماري، به عاملي براي ايجاد انگيزه و اميدواري در آنها تبديل مي شود.»

 
ساعت روي ديوار، خيلي وقت است که شده است آينه دق! عقربه هايش تند و تند مي چرخند. زمان را هر روز جلوتر مي برند... اما دختر زمان را نمي فهمند... نمي شناسد... مثل همه روزهاي قبل... امروز و ديروزش يکي است... مادرش مي گويد: «دلم مي خواهد زودتر خوب شود.» براي زن، حرف، حرف پايان بيماري است... و اين دلتنگي پايان ندارد...

 

 
چرا دختران بيشتر افسرده مي شوند؟

در دوران کودکي ميزان افسردگي بين دختران و پسران تفاوت چنداني ندارد. ولي در دوران نوجواني و جواني تعداد دختران افسرده به مراتب بيشتر از پسرهاست و مشابه الگوي افسردگي بزرگسالي است و تقريباً ميزان آن دو به يک است که اين را ناشي از تاثير استرس و مکانيسم هاي سازگاري بدن انسان مي دانند. اين ميزان در تمامي جوامع صرف نظر از سوابق قومي و نژادي و يا موقعيت هاي اقتصادي آنها يکسان است. دکتر مجدفر معتقد است: «قبل از بلوغ اختلاف قابل توجهي در ميزان افسردگي بين دختران و پسران ديده نمي شود. اما در سنين بين 11 تا 13سال ميزان افسردگي در دختران افزايش مي يابد و تا سن 15 سالگي در دختران 2 برابر پسران مي شود. تا جايي که دختران به علت وضعيت اجتماعي خاصي که در اين سنين در آن قرار مي گيرند، نسبت به افسردگي آسيب پذيرتر مي شوند. براي مثال تحقيقات نشان مي دهد. درحالي که بسياري از پسران از تغيير اوضاع بدني خود در سن بلوغ خرسند مي شوند، دختران غالباً از تغييرات جديدي که در بين آنها رخ مي دهد دچار ناآرامي مي شوند»

در هر حال، فشارهاي دوران بلوغ شامل شکل گيري هويت جنسي، جدا شدن از الگو ها همراه با ديگر تغييرات هورموني ذهني و جسمي باعث تمايل به افسردگي مي شود که در دختران بيشتر نمود افسردگي را به همراه دارد. حتي برخي کارشناسان معتقدند که تربيت سنتي دختران در رابطه با نقش جنسي و بلوغ مي تواند موجب بروز اين گونه خصوصيات شده و احتمالا عاملي در جهت افزايش ابتلاء دختران به افسردگي باشد.

 

در مراحل بالاتر، دختران جوان باز هم وقايع استرس زاي بيشتري را نسبت به مردها تجربه مي کنند. در بيشتر موارد آنها داراي درآمد کمتر، موقعيت شغلي پايينتر و کنترل کمتر بر سرنوشت خود هستند؛ برحسب مکانيزم هاي سازش، مردان جوان براحتي از مسائل چشم پوشي مي کنند در حالي که دختران بيشتر به مساله مي انديشند.

 

خانواده ، روانشناسی ،
ویژه اعضا

                       

ساکس رایگان ویژه برای اعضا                                  آپدیت نود 32 ویژه برای اعضا 

کلیک کنید                                                            کلیک کنید

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آدرس سایت

    آدرس فعلی سایت:

    www.funiweb2.tk

    آدرس بعدی سایت در صورت فیلتر شدن:

    www.funiweb3.tk

    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 169
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 83
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 7,269
  • بازدید کلی : 99,904
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ